toad in a hole

En ny maträtt lades till mitt engelska kunskapsförråd idag. Toad in a hole. Eller Toad in the hole. Det är korvar i en Yorkshirepudding. Yorkshirepudding är om jag förstod dem rätt ungefär som vår svenska fläskpannkaka. Men med korvar. Enligt Google har den fått namnet från att det ser ut som att en padda kommer upp ur sitt hål.

?

Lustig padda måste jag säga.

Toad in a hole
Toad in a hole

Började fundera på lustiga svenska maträtter. Blev sugen på varm nyponsoppa med vaniljglass… Måste köpa med mig lite svenska matvaror från nån av besöken. Försökte förklara nyponsoppa för Andy och Adam, de såg smått förvirrade och misstänksamma ut.

Fick veta idag att det är en team middag varje år i december. Teamet som är ena halvan av det administrativa folket på andra våningen. Mike, Alison, Dave, Paul, Claire, Sue, Andy, Ruby, Adam, Barry, Julie och jag. Sedan börjades det mailas fram och tillbaka för att försöka hitta ett datum alla kunde. Ser redan fram emot det. Har mer och mer kul för varje dag på det grå kontoret.

Köpte müsli på lunchen att ha till frukost nästa vecka. Skulle kosta nästan £4 tror jag. I kassan fanns inte priset på den registrerad. Kassörskan tryckte på knappen som får lampan att blinka för att dra till sig uppmärksamhet från någon av de som springer runt och hjälper kassörskorna eller nåt. (Började nu nynna på den där svenska låten om en kassörska i ett snabbköp?) Det dröjde innan det kom nån. Folk bakom mig började bli lite stressade. En kille försökte med ”Streckkoden är på undersidan”. Tack för informationen grabben, men det var inte det som var problemet.

Till slut kommer det en kille som ser lite stressad ut. Frågar om jag kommer ihåg priset. Runt £3 säger jag. Han tar en tablettask som ligger vid kassan och scannar den. £0.99. Och det var det priset jag betalade för min müsli. Det var definitivt värt väntan.

Tror en förkylning slog till mot mig igår. Kände mig lite febrig igår kväll, svalde två ibuprofen innan jag somnade, vaknade och kände mig lite kymig. Gjort det hela dagen. Shoppade Lemsip cold and flu relief och mer ibuprofen imorse. Här ska det inte bli något ”nerbäddad-i-sängen-influensa”.

Så imorgon är det Bonfire Night. Och jag har en date. Med Luke från Godalming. Jag hoppas på tredje gången gillt.

Dags för lite mer Lemsip och vatten.

XO

toad in a hole

En reaktion på ”toad in a hole

Kommentera

