Bonsoir Carentan!

Efter två nätter i Paris är det äntligen dags att hämta hyrbil och köra till Normandie. Vi vaknar till ljudet av skyfall o lagom till det är dags att lämna rummet bubblar det till i magen. Jag trycker i mig juice, espresso o två små paket Nutella. 

Tågresan till flygplatsen blir varm o orolig. Mattias mage verkar vara som min, men lite fördröjd. Och vi inser att vi ska köra till Normandie magsjuka. Vi inhandlar piller för att stoppa flödet och knappar sedan in vår destination, Carentan. 

Jag kör ut från flygplatsen och Paris. Vi byter i småregn och sol på en rastplats någonstans. Köper riskakor o smoothie. Vi lyckas få i oss varsin riskaka. Efter en timme+ stannar vi igen på en parkeringsficka. Jag för att ta en Ipren och Mattias för att kräkas. Vi beundrar utsikten o skrattar utmattat åt vårt elände. 

Och det är så många krämpor att Iprenen endast hinner ta hand om en innan den går in i väggen. Kvar blir mensvärk o stela ryggmuskler. Hela vägen i mål. Mattias är en hjälte och kör. Biter ihop och kör.

Till slut kommer vi fram. Här är så tyst. Ingen trafik hörs in i hotellrummet där vi ligger smått utslagna. Vi vill inte äta. Men vi måste få i oss nåt innan läggdags.

Frågan är var det råbiffen eller en dålig mussla igår?

Bonsoir Carentan!

Lämna en kommentar